2014. május 29., csütörtök

Közileg szolgáltatnak

Hát mit mondjak, hosszú egy éjszaka volt. Igazából ott kezdődött, hogy tegnap szokás szerint esett az eső. De nem kicsit. Inkább azt mondanám, olyan monszunszerűen. Mondjuk ez Philadelphiára jellemző. Ha itt esik az eső, akkor nagyon esik. Ha meleg van, nagyon meleg van. S állítólag - ezt majd decemberben fogjuk megtapasztalni állítólag -, ha hideg van akkor nagyon hideg van. Nagyságrendileg délebbre vagyunk, mint Magyarország, de a Nagy tavak, meg az óceán miatt itt minden időjárási kérdésre a nagyon szó a jellemző. New York nagyságrendileg ugyanazon a hosszúsági fokon van, mint Nápoly, s mi még délebbre, egészen pontosan az Északi szélesség 39° 57’ 00” pontján vagyunk. Ez, ha az olasz hasonlathoz akarunk ragaszkodni Salerno magassága. Péceli otthonunk az északi szélesség 47° 29' 54.3" van. Philadelphia éghajlatáról úgy vélik, hogy beleesik a párás szubtrópusi éghajlatzónába, bár ez talán az az Egyesült Államokban levő legészakibb város, ami ide sorolható. Nos, talán éppen ezért a kvázi helyi NBC 10 televízió csatorna kb. fél óránként ad időjárás jelentést. 

Glenn "Hurricane" Schwartz, aki a mi tv meterológusunk.
Szóval tegnap nagyon-nagyon esett. De olyan szinten, hogy az ablakon lényegileg nem lehetett kilátni. Mondjuk a helyiek úgy látszik ehhez már teljesen hozzá vannak szokva, nem foglalkoznak azzal, hogy egyik nap 35 fok van, másik nap meg 15. Engem, aki elég fejfájós vagyok kissé ez megvisel, ma egész nap a frontokkal kínlódtam, s szidtam egyetlen fejemet, hogy miért ilyen. Szerencsére még van otthonról megfelelő gyógyszerünk, de attól már komolyan tartok, hogy mi lesz, ha elfogy, mert az itteni gyógyszerek inkább csak viccek. 
Kissé csepeg...
Nos, vártam, hogy ennyi eső után azért legyen már valami gond. S lett is. Nem nálunk, nálunk csak a szomszédba költözött egy elég unatkozós kutya, aki végigkiabálja a napot (remélem összefutok a gazdájával, s jelzem neki, hogy kutyaszitterkedést vállalok), valamint hozzánk meg beköltözött egy egér. Már valamelyik éjjel hallottam valami kaparászást, de ma reggel félreérthetetlen nyomot találtam. Nyitom ki a kenyeres zacskót, hát a nyavalyás nem keresztülrágta magát a finom, friss kenyéren? A gondnokot meg nem találtam sehol, szívesen elbeszélgetnék vele, minimális angol tudásommal, hogy azért ezer dollárt fizetünk ezért a lakásért, szíveskedjen már valamit tenni. Mégse kérhetem kölcsön Vas Laci atyánk Homer nevű macskáját...
Főtisztelendő Vas László és nagyontisztelendő Homer. Forrás: Facebook
Szóval tegnap beázhatott a házunk előtt az áramcsatorna, s éjjel 11-kor nekiláttak szerelni. S ez reggelig tartott. Volt itt három nagy autó, daruskocsi (melynek jelenlétét nem értettem egy föld alatti csatorna szereléséhez), szippantó autó, minden ami kell. Persze jól ellátva sárga villogókkal. S ez itt zúgott, villogott az ablak előtt. Tudom, tudom. A köz minden előtt. Meg nem is beszélve a biztonságról. De, hogy miért kell negyven sárga villogót villogtatni, azért, hogy itt álljanak... 
Nekik is jó volt a hangulatuk...

Egyébként vannak dolgok, melyeket nem teljesen értek, illetve nem tudok kiismerni. Ilyen például a szemetes kérdése. Egyszerűen nem értem mikor jön. Illetve egy alkalmat biztosan tudok, amikor jön. Mert minden éjjel egy és kettő között jön néhány nagyon vidám afroamerikai szakmunkás, egy jó nagy, és jó hangos kukásautóval és jól feltakarítanak. Hogy ez miért pont hajnali egy és kettő között történik? Azt nem teljesen értem, de vidám kiabálásuk mindig felébreszt. 
Philadelphia, én így szeretlek...
Egyébként az elmúlt napokban sok minden történt. A legelső, ami említésre méltó, hogy Ancsa boldog ID tulajdonos lett. Igaz, egyenlőre még csak az ideigleneset kapta meg, de megkapta. Én is vittem az összes papíromat, meg vittem Ancsát is, mert ő hivatalosan kell ahhoz, hogy én is kaphassak ID-t. Mi ez? Ez olyasmi mint a személyi. Két fajtája van, az egyik az un. Driver Licence, amivel vezethet az ember, meg mindenhol használhatja. A másik az Identification Card, ami vezetésre nem jogosít, de ha ez nálam van nem kell az útlevelet cipelni magammal.
Nos, ez az amit nekem nem adtak. Illetve ezt se adtak. Mert SSN-re nem vagyok jogosult, azt elfogadtam. De ez meglepett. Kaptam helyette egy papírt, hogy valami nincs rendben velem, s felküldik a bevándorlásiakhoz a papírjaimat, ott majd eldöntik, s egy hónapon belül értesítenek. Komolyan, mire hazamegyünk lesz munkavállalásim, ID-m, SSN-em. De jól fogok otthon ezekkel villogni... 
A boldog ID tulajdonos
Ma meg elmentem, s kihasználtam az - eddig - egyetlen olyan dolgot, amelyre a vízumom alapján jogosult vagyok. Egyébként itt teszem azt a megjegyzést, hogy ha valaki nem akar egy évig kvázi unatkozni, ha teheti a J2-es vízumot kerülje el. Nekem ilyen van, s igazából ez arra jogosít fel, hogy belépjek az országba, s nézzem a négy falat. Illetve ezen kívül arra, hogy angol oktatáson vegyek részt. Kedden véletlenül találtunk egy könyvtárt, ahol hetente két alkalommal van két órás angol oktatás, ráadásul ingyen. Ma elmentem érdeklődni, kedden kell regisztrálni, s akkor nekiesem. Még a végén megtanulok kínaiul. Ugyanis az osztályban ahova benéztem kínaiak voltak főleg. Meg néhány mexikói. Tehát még a spanyol nyelv is esélyes. Az angol nyelv úgyis bonyolult nekem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése