2014. november 6., csütörtök

Go West, avagy irány a "vad" nyugat...

Adásunkat megszakítjuk, rendkívüli híreinket olvassák... Holnapi napon ilyenkor az Egyesült Államok légterében rendkívüli események következnek be. Különösen a Delta Airlines DL1897-es Philadelphia, PA - Minneapolis, MN járatán, majd szintén a Delta Airlines DL2279-es Minneapolis, MN - San Jose, CA járatán repülni kifejezetten nem szerető, mondhatni a repülést magát ki nem álló úr és egy a repülés közben nyugodtan szunyókáló hölgy látványára lehetnek figyelmesek, azok akik 30000 és 35000 láb közé kényelmesen fellátnak.
Ez a sok cucc bemegy abba a pici bőröndbe - Ancsa zseniálisan pakol....
Végre, végre eljön a nagy nap. Ha leszámítjuk a repülést, magát, akkor is, elmegyünk a napfényes (s annyira nem hűvös, de nem nagyon meleg) Kaliforniába. Amerikai létünk legnagyobb utazása kezdődik most már csak 23 óra múlva, s tart egészen jövő hét vasárnapig. Sok felé fogunk járni, s erről - remélhetőleg - bőven lesz időm és lehetőségem beszámolni a blogon.
San Francisco, CA
Utunk első állomása San Francisco és környéke lesz. Itt egy kedves rokon házaspárnál fogunk megszállódni, pontosabban úgy megszálljuk őket, hogy csak na. Ők is azzal a pályázattal vannak kinn, s pont jó, hogy megyünk mert úgy ráérnek... Pont vendégek kellenek nekik, amikor hétfőn indulnak nyaralni Hawaii-ra... Mindenesetre terveinkben szerepel San Francisco környékének felderítése, a Bixby bridge, természetesen a Golden Gate, nem is beszélve az Alcatrazról és Twin Peaksról. Igen, a híres filmsorozatot az egyik itteni gazdagnegyedről nevezték el. Ha lesz rá időnk, akkor elmegyünk még a hippi-negyedbe is...
Hollywood, Los Angeles, CA
Hétfőn reggel repülünk át (már megint ez a vacak repülés) Los Angelesbe, azon belül is Hollywoodba. A hotelünk két utcányira lesz a híres Walk of Fame-tól, ahol a marha híreseknek csillagjaik vannak. A hotel egyébként arról is "híres" - bár ezt később tudtam meg, miután lefoglaltam a helyet, ahogy a Caddilac Drive c. filmsorozat forgatásakor maga Fábri Sándor is itten szállt meg. Ah, micsoda meghatottsággal fogom átlépni a küszöböt. :) Az itteni tervekben az Universal Studió megtekintése van, meg van un. City Passunk, amivel 37 látványosság közül választhatunk... Én a Hollywood múzeumot tervezem, Hannibal Lecter filmbeli cellájának diszletébe szeretnék bezáródni. No meg Malibu, ahol a kőgazdagok laknak...
Las Vegas, NV
Szerdán elhagyjuk a Csendes-óceán partját, s a látványos Las Vegas felé repülünk (akárhogy számoltam így volt olcsóbb és gyorsabb...). Las Vegasban sikerült egy aránylag jó áron (80% kedvezménnyel) a Flamingo hotelben szállást kivenni... Ez az egyik luxushotel, amely a Strip-en, Las Vegas fő utcáján van. Szerettem volna elmenni a világrekorder Magnet-Lady múzeumába, aki a világon legtöbb hűtőmágnessel rendelkezik, de sajnos úgy néz ki, hogy az bezárt. Úgyhogy Las Vegas alapból egy kiindulópont lesz nekünk. Mert csütörtökön - immáron autóval - elmegyünk a Death Valley-be, amely a Föld egyik legmelegebb pontja - még most is 30 fok van... Utána megkerülve az 51-es körzetet Rachelbe érkezünk, a Földönkívüliek Országútján, ott fogunk enni, s irány vissza a kaszinók világa... Mellesleg Rachelben forgatták a Függetlenség napja több jelenetét...
A szürke az 51-es körzet
Pénteken a Hoover-gáton keresztül elmegyünk a Grand Canyon-ig. Persze egy hatalmas kerülővel, hiszen a történelmi 66-os utat a világ minden kincséért se hagynám ki... Ez az út nagyrészt már beolvadt a 40-es útba, de van egy kb. 100 mérföldes szakasz, ami tényleg a történelmi kanyargós izgalmas rész... Na arra lefordulunk... Még nem döntöttük el, hogy az un. Skywalkot megnézzük-e, ez egy kilátó, amely kvázi üvegpadlóval kimegy a Grand Canyon felé... Elég drága, s tilos fényképezni... Hogy ennek mi az értelme, nem tudom. S éjszakánkat Falgstaff, AZ-ban, Arizona államban töltjük el. Ez volt a legolcsóbb hotel ami az utunkon előfordul kemény 40 dollár az ára egy éjszakára.
Még a Skywalk-os kitérő kérdéses...
Szombati napunk még néhány kérdést felvet, az alapvető terv, hogy egy hatalmasat - 800 mérföldet - kirándulunk, de majd meglátjuk. Ha sikerül akkor a 66-os úton tovább megyünk Gallup, NM-ig, itt tényleg van egy izgalmas indián múzeum, majd északnak vesszük az irány, megtekintünk egy nemzeti emlékművet, a Canyons of the Ancients-t Colorado államban, s egy csepp Utah után irány vissza Las Vegas... S ekkor megint átlépünk egy időzónát, tehát nyerünk egy órát...
Igen, szokás szerint lehet, hogy túlterveztem... De ha sikerül gyönyörű részeken fogunk járni...
Vasárnap pedig már csak egy dolgunk lesz, fel kell pattannunk Las Vegasban a gépre, ami közvetlenül Philadelphiába hoz. Bár az út maga 4 óra 26 perc, de az időzónák miatt csak este hatra érünk haza. Jókora út lesz...
Hölgyeim és uraim, rendkívüli híradásunkat olvasták... Bővebb beszámolóval majd ott, ahol lesz netünk... Mivel azért kötve hiszem, hogy a sivatag közepén lesz... Se net, se telefon, csak Ancsa, meg én... No meg a sivatag... Go West... Jövünk...