2014. június 4., szerda

Mit nem lehet itt kapni?

Bevásárlásaink jelentős részét az interneten bonyolítjuk le. Ennek az elsődleges oka, hogy a nagyobb áruházak messze vannak. Oda kimenni egy jó fél napos program, vagy pedig fog az ember egy taxit, s kimegy azzal. Amerikában több nagy vásárlási oldal is van, én általában kettőt használok az egyik az Amazon, a másik a Walmart oldala. Mind a kettőn regisztrálva vagyok, megjegyezte az adataimat, pár kattintás, s más úton is van az árú. Ha pedig nem tetszik, szintén pár kattintás és már adhatom is vissza, a pénz pedig biztosan megérkezik a számlára. Így a Walmart oldalán vásároltam a gitáromat, de mondjuk a pengetőt már az Amazonon. Általában a két oldal között nagy az átfedés, de hol az egyiken olcsóbb, hol a másikon egy-egy árucikk, így érdemes mind a kettőt nézni.
A gitárt Las Vegasban adták fel, s Memphisen keresztül érkezett... Kicsit Elvises, csak... :)
A másik indok, ami miatt érdemesebb a neten vásárolni az, hogy, mondjuk a Walmartban a honlapon feltüntetett árúnak csak kis része van fizikálisan is jelen. Kiérkezésünk után nem sokkal egy kedves házaspár elvitt bennünket a Walmartba, s én hiába kerestem a neten kinézett telefont, mely később az enyém lett. Nincs, s ebben az áruházban sose volt. Vegyük meg a neten. Mellesleg sokkal olcsóbb is, mint az áruházban lenne. Mondjuk ez is egy komoly indok. Sok szolgáltató - bizonyos, nem túl magas összeg felett - ingyenes házhoz szállítást ad. El se merném azt képzelni, hogy mi lett volna, ha mondjuk a bútorjainkat kézben kell hazacipelni... Igaz, az IKEA-ban 50 dollár volt a házhozszállítás, de ebben az összes cucc benne volt, darabszámtól függetlenül. S nem csak házhoz, hanem a lakásba is felcipelték a dolgokat. 
Legutóbbi beszerzésem, egy külső-belső időjárásjelző állomás
Persze vannak aranyos szituációk is. Példának okáért kezd fogyni a pipadohányom. Nagyon kellemes tűzerkélyünk van, délután árnyékos, hát mit tehet az ember fia, ha éppen nem blogot ír, vagy éppen nem takarít, a szintén a neten rendelt porszívó segítségével, hát kiül egyet pöfékelni. Nos, elküldtem a megrendelésemet, s fél órán belül csörgött a telefonom, s bár picit megszenvedtünk egymással megértettem, hogy nem tudnak engem beazonosítani, s nem egyértelmű, hogy betöltöttem-e a nagykorúság határának számító 21 évet. S kéri, hogy küldjek már neki valami ID-t. Hát lefényképeztem neki a jogosítványomat, elküldtem. Erre kaptam egy levelet, hogy bocsássak meg a kényelmetlenségért, s küldik a jó kis Stanwell pipadohányt. Ma meg is érkezett. S volt benne egy levél, hogy bocsánat a kellemetlenségért, s mivel ők nehézséget okoztak nekem, ezért küldenek kárpótlást. Nem egy, hanem két doboz pipadohányt kaptam.
Passaicban szivarozhattam... :) Ezeket a szivarokat is szerintem a neten szerzi be a tulajdonos...
Elvileg van élelmiszer-házhozszállítás is, de ezt nem próbáltuk ki, s nem is tervezem. Egész jó élelmiszerboltok vannak itt két sarokra, s mivel kiváltottuk az egyébként teljesen ingyenes, gyakorlatilag törzsvásárlói kártyát, ez kb. vásárlásonként, ha figyel egy kicsit az ember, s kihasználja a "with card" feliratokat, akkor 15-20%-ot is meg lehet takarítani. Ma például 65 dollárt fizettem volna, ha nincs ez a kártya, s nem figyelek oda, így viszont 38-at fizettem. Ez pedig 3-4 vásárlás alatt egy nagyobb bevásárlás árát jelenti. Ami meg a mennyiséget illeti, mondjuk olyan van, hogy ha hármat viszek, akkor gyakorlatilag a negyedik ingyen van. Mondjuk ez víznél, üdítőnél bőven bejön. Legalább nem kell többször menni...
A kártyákat általában fel lehet rakni a kulcstartóra, s így biztosan nem veszik el, s nem felejti otthon az ember
Természetesen sok marhaságot, sőt hülyeséget is lehet kapni ezeken az internetes oldalon. Ma kérdeztem valakit, hogy mit nem lehet kapni, s ő lakonikusan egy dolgot említett meg: észt. Hát igen, észt nem lehet, de ezen kívül minden, írd és mondd, minden van. Még papi reverenda és apácaöltözék is. Nem, nem papír jelmez, rendes anyagból van, ha elő akarnám adni az Apácashow-t 32 dollárért gond nélkül kapnék egy méretes, normális, igaz műszálas apácaruhát.
Ha valakinek erre van szüksége, az Amazonon megtalálja. A néni nem tartozék.
Természetesen a Walmarton gondoltak a püspökökre is. Mert a következő 15,43 dollárért megvásárolható árút - legalábbis a katolikus egyházban - püspökök hordatnának. Legalábbis liturgikusan. Mondjuk mocorgott bennem a kisördög, hogy veszek egyet, s felveszem egy misére, de nincs ahhoz kedvem, hogy füstölővel kergessenek ki a templomból. Püspöki státuszra pedig azt hiszem továbbra se törekszem. Püspöki ismerőseimnek pedig jelzem, hogy az infula 54 dollár 32 cent...
Ha bármelyik pap barátom kér, nagyon szívesen megrendelem neki...
Ennyi egyházias gonoszkodás után úgy gondolom, hogy most már kellőképpen veszélyben vagyok, s úgy gondolom itt kell megosztanom egy nagyon-nagyon praktikus védőfelszerelést. Nagymaroson, ahol van egy Katolikus Ifjúsági Találkozó évek óta hangosítok, s nem egyszer kell - minden utálatom ellenére - létrára másznom, ahol mindig olyan érzésem van, hogy hamarosan le fogok esni. Nos, íme a legpraktikusabb védőfelszerelés, alig 10 dollárért, bárki kér, egy szavába kerül, már rendelem is. A sör sajnos szintén nem szériatartozék, mert az Amerikában csak külön boltokban, illetve külön internet oldalon lehet megrendelni.
Sárga színben is kapható....
Természetesen gondoltak az ember legjobb barátjára a kutyára is. Már Magyarországon is kezd elterjedni az az őrület, hogy a kutyákat, vagy a kutyának nevezett valami izéket felöltöztetik, különféle ruhaneműkbe. Ma gondoltam rá, hogy keresek az ablakba egy magyar zászlót (hiszen nem messze tőlünk kitettek spanyol, sőt ENSZ zászlót is, akkor én is kitehetem a magyart), s ezt az öltözéket találtam. El se merem képzelni, hogy mit szólna Lurkó kutyánk ha ezt ráhúznánk. Természetesen, mielőbb valaki felhúzná a szemöldökét, s ráncolná a homlokát macskára való is akad...
I love Hungary feliratban is kapható...
Szóval USA-ban a neten minden kapható. Mondjuk vannak szavak melyeket nem mertem beírni a keresőbe. Atombomba... Repülőgép eltérítő szett... Bankrabló készlet... Ellenben beírtam a gun (fegyver) szót, s egy csomót kidobott... Amerikában a fegyver viselés alkotmányos jog... Ma a televízióban a hírekben csak fél órát meséltek rablásokról és gyilkosságokról. Szép kis világ. Egy Smith & Wesson M&P fegyvert 39 dollár 38 centért megkapok. A szállítás ingyen van. Akkor inkább maradok a sütögetésnél. Az veszélytelenebb. Még egy ilyen pólóban is, mint amit 13 dollárért adnak a Walmarton...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése