2014. április 21., hétfő

Húsvéti vacsora, meg a tojás leve...

Mivel húsvét szent vasárnapján olyan jól voltunk tartva, hogy tegnap este egy falatot sem tudtunk már enni, ezért ma este estünk neki a húsvéti vacsorának. Mivel itt Amerikában a húsvéthétfő sima mezei hétköznap, a locsolkodást már tegnap megejtettük, s ma reggel irgalmas szívvel ébredtem volt, nem öntöttem ki az asszonyt egy vödör vízzel. Ennek egyébként az is az oka, hogy nincsen vödrünk. Igazából semmiféle takarító-eszköz ebben a kollégiumban nincsen, pedig én már több alkalommal próbáltam kunyerálni. Azt mondták, hogy a takarító-személyzettől el lehet kérni, ha odaadja, odaadja. Eddig még nem tudtam elkérni, s itt nem csak az én hiányos angolom a hibás.
Minden esetre Ancsa biztosítva van az ellen, hogy egy évig hervadozzon...
Szóval ma nekiestünk volt este a sonkának, de előtte elvonultunk egy kis boltfelderítésre. A leendő otthonunktól néhány sarokra két nagyobbnak nevezhető bolt is van. Nem egy Walmartok, de szép nagyok, s azokhoz a boltokhoz képest, ahol szoktunk vásárolni sokkal bővebb a választék. Van vagy száz féle sajt, rengeteg féle kenyér, sőt még Club Soda is akad, ami szénsavas víz. De a csúcs, ami finoman kiverte nálam a biztosítékot, az előre kibontott, pasztőrözött, szódiummmentes tojáslé. Írd és mond a tetrapack csomagban 15 darab tojás van beütve, s elkeverve, hogy a háziasszonynak reggel ne kelljen a tojás feltörésével foglalkozni, hanem csak ráönti a bacon szalonnára, hozzákeveri a nutellát, s kész is van. Persze, igen, lehet azt mondani, hogy ez praktikus, meg ilyesmi, meg nem keni össze magát az ember, nem kerül bele a tojás héja, sőt túl sok kifogást se tudok ez ellen a módszer ellen, de nekem nagyon, nagyon amerikai. Volt mellesleg olyan is, ami csak és kizárólag tojásfehérjét tartalmazott. Mi azért megmaradtunk a hagyományos tojás vásárlásánál...
Íme 15 db tojás...
Szóval a bolt után hazasétáltunk, de előtte természetesen megtekintettük leendő otthonunkat. Most sem tudom megérteni, hogy az ott lakó leány hogyan tud függöny nélkül élni. Most már biztosan tudjuk melyik lesz az ablakunk, mert a kutya, amelyik eddig ott lakott éppen kinézett az ablakon. Úgyhogy már nem sokáig nézelődhet, hamarosan miénk a lakás... De mi függönyt teszünk majd fől...
Hazajövetel után kimentünk a közös konyhába, s már örömmel gondoltam rá, mindjárt fenhetem a kést, s felvághatom a húsvéti sonkát, aminél kulinárisabb élvezetet nem nagyon tudok elképzelni. De persze elfelejtettem, hogy hol is vagyok. Itt a sonkát eleve felvágva árusították. Természetesen ez is praktikus, hogy a háziasszonynak ne kelljen bármit is csinálni. Csak akkor is vicces...
A boltban legalább tormát is kaptunk hozzá... 
Vasárnap amikor vendégségben voltunk egy családnál, megünnepelvén az újonnan keresztelt leányt, igazi házi tormát hozott valaki. Hát az olyan volt, hogy bizony kétszer csípett. A bemenetnél és a... A mai torma, melyet a boltban kaptunk nem volt olyan jó, de a sonkához illett. Úgyhogy úriasan, s egy jó Pennsylvania-i sör kíséretében megünnepeltük a Mi Urunk feltámadását. Hát most már bizonyos, hogy húsvét van, alleluja... 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése