Na jó, ez most hihetetlenül félreérthető. Ma van ugyanis a házassági évfordulónk, s ennek örömére hajnali hatkor elindultunk New Orleans felé. Az eredeti terv az volt, hogy Philadelphiából átrepülünk Chicagoba, s onnan kb. másfél óra várakozás után indul a gépünk tovább New Orleansba.
Az ominózus versenyző... |
Hát ez nem teljesen sikerült. Kezdődött azzal, hogy az indulásunkkor kissé tanácstalan szerelők álldogáltak a gép mellett, s mindenféle műszerrel javítgatták. No meg, más szakemberek hozzáértő módon törölgették az egyre nagyobb tócsát a gép alól, s dobálták a törlőanyagot egy kerozin feliratú vödörbe. Ez azért, valljuk be nem olyan jó ómen, így indulás előtt. Az a mondat ugrott ekkor be, hogy mi az, eltörött a repcsi...
Utána az történt, hogy a gép egy fél óra késéssel, de felszállt, de nagyon-nagyon nehezen. Nem vagyok szakértő, de látszott, hogy a V2 sebességet igen lassacskán éri el. Ekkor minden normálisnak látszott, kiosztották az üdítőket, az utaskisérő mosolygott, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Majd egy szűk óra múlva közölte a pilóta, hogy most leszállunk Clevelend repterén. Mi meg néztünk mint a moziban. Hát még akkor amikor a motor hangja érezhetően megváltozott, s gyakorlatilag egy motorral mentünk tovább. No meg amikor megláttam a mögöttünk húzott kerozin-kondenzcsíkot… Tény, jogilag ez nem kényszerleszállás, hiszen ilyenkor az ominózus mayday szó, mely a repülésben a vészhelyzet jele nem hangzott el. Max. pan-t jelentett a pilóta, ami gyorsított eljárást jelent. Az is tény, hogy egy ilyen gép egy motorral is tud repülni. Csak az idő, a drága idő telt...
Cleveland repterén, kicsit reményvesztetten... |
Szóval leszálltunk, s a kedves földi személyzet közölte, hogy egy féleképpen juthatunk el New Orleansba, ha megvárjuk, amíg a gépünket megjavítják, s az átmegy Chicagoba. Nézzük optimistán, délután háromkor is van gép… Szóval visszaszálltunk. Utána közölték mindenki szálljon ki, mert újra be kell csekkolni. Ezt rendkívül modern módon hajtották végre, egy papíron ki-ki huzogatták a neveket, aki átment a kapun. Utána meg a repülőn megszámoltak bennünket. De bizony a végén már flottul ment...
A kis és beszállás már flottul ment... Három éves házasoknál ez nem ügy... |
Jelenleg, amikor ezeket a sorokat írom a Michigan-tó felett repülünk, várhatóan perceken belül azért elérjük a jó öreg Chicago-t. Igaz a gépünk nem igazán egészséges, mivel az utazómagasság közelébe se tudott menni, s a sebessége is jó 200 mérföld/órával lassabb a normálisnál.
Szóval eddig izgalmas az út. S hány házaspár mondhatja el magáról, hogy házassági évfordulóját – szerencsére szerencsésen végződő – kényszerleszállással ünnepli?
Szerintem nem találták a slusszkulcsot... |
A fenti sorok írásakor még nem tudhattam, hogy a másfél mérföldes távgyaloglás világrekordja hamarosan megdől. Ugyanis, mikor leszálltunk bekapcsoltam a telefont, s kiderült, hogy a New Orleans-i gép, műszaki hiba miatt (hát ez most nem az United napja volt eddig) még nem indult el. Akkor pedig uccu neki, kapjuk el. Csak,hogy mi az 1. terminál A1-es kapujához érkeztünk, a gépünk meg a 2. terminál F12A kapujától ment. A távolság hatalmas. A Chicago-i repülőtér nagyon érdekes, volt fényjáték, hangjáték, de se megfigyelni, se fotózni nem volt időnk. Ancsa sprintelt, ami nem kis szó, én loholtam, aztán a kedvem lelohadt, amikor azt láttam kiírva a gépünknél, hogy a kaput bezárták. Szerencsére elég kiborulva nézhettünk, meg kapkodhattuk a levegőt, mert egy jó szándékú kiszolgáló hölgy addig telefonálgatott, amíg felengedtek bennünket. Igaz a légiutaskisérő úgy nézett ránk, mint egy kiszáradt tevehalomra, de kit érdekel. S reméljük a csomagjaink (csak kézipoggyásszal jöttünk, így az átrakodással nem volt gond) is felkerülnek a gépre, mert ezeket levitte valaki a csomagtérbe. Igaz, kedves stewardess-ünk igen fel volt háborodva ránk az utazás alatt is. Ugyanis az United az Economy osztályon ételt nem, de kis üdítőt ad. Magyarul egy kb. decis pohárba jég, s egy dobozos kóla négy felé osztva. Mi meg közöltük, hogy jeget nem kérünk. Így óriási kárt okoztunk a cégnek, s ezt a hölgy az arckifejezésével ki is mutatta...
A gép amivel utazunk nagyon-nagyon pici. Igazából én csak modellnek nézném. Nem is megyünk magasan, ez a tipus a 22 ezer – 24 ezer láb közötti magasságot szereti. A kicsiségével ellentétben ez a legzajosabb gép, amin valaha ültem.
Egyenletes... Kocka... Amerika... |
Egyébként egy érdekesség. Nem tudom teljesen hol is járhattunk, már nem Illinoisban, amikor nagyon érdekes mezőgazdasági dolgot vettem észre. Gyakorlatilag egyforma négyzetrácsos földeket. Sok-sok mérföldön, száz mérföldön keresztül. Tényleg úgy néz ki, hogy az amerikaiak nem tudnak máshogy gondolkodni, csak négyzetesen… Nos, elvben még egy bő óra, s ott leszünk New Orleansban, a Nagy lazában… Hacsak addig nem történik valami, de az már a következő bejegyzés tárgya lesz…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése